Verejné habilitačné prednášky: Samuel Čarnoký, Zuzana Panák Husárová

Rektorka Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave oznamuje, že dňa  27. 11. 2024 sa v prednáškovej miestnosti č. 135 na Hviezdoslavovom nám. č. 18 v Bratislave uskutoční verejné habilitačné prednášky:


prednášková miestnosť č. 135, Hviezdoslavovo nám. č. 18


 

o 10. 30 h.

Mgr. art. Samuel Čarnoký, ArtD.

Písmo na mieru

  • verejná habilitačná prednáška a obhajoba  habilitačnej práce vysokoškolského učiteľa TU KE Mgr. art. Samuela Čarnokýho, ArtD. pod názvom Písmo na mieru. Odbor habilitačného konania Dizajn.
  • Osobitou oblasťou dizajnu písma je tvorba písiem na mieru, ktoré sú navrhované s ohľadom na konkrétny účel a špecifický kontext použitia. V habilitačnej prednáške rozoberám možnosti prístupov v tvorbe písiem na mieru, ktoré začleňujem do rámca svojich praktických, odborných a pedagogických skúseností.
1
1.
2
2.
3
3.

 

o 12.00 h.

Mgr. Zuzana Panák Husárová, PhD.

Technotextová poetika v postdigitálnej umeleckej praxi a kreatívna subverzia v kultúre neurónových sietí

  • verejná habilitačná prednáška a obhajoba  habilitačnej práce vysokoškolskej   učiteľky VŠVU BA  Mgr. Zuzany Panák Husárovej, PhD. pod názvom Technotextová poetika v postdigitálnej umeleckej praxi a kreatívna subverzia v kultúre neurónových sietí. Odbor habilitačného konania  Výtvarné umenie.
  • It´s not possible to constantly hone in on the crisis. You have to have the love and you have to have the magic, that´s also life,“ vyjadrila sa Toni Morrison o kreatívnej umeleckej expresii v čase politického nepokoja. Usúvzťažňovanie digitálnosti s performativitou, interaktívnosti s haptickosťou, intermediálnosti so spoločenskou angažovanosťou, náhodnosti s konkrétnou dramaturgiou a lyrickosti s kinetickou estetikou ponúka priestor pre vnímanie postdigitálnych diel ako prostriedkov pre nahliadanie súčasných umeleckých trendov spoluvytváraných digitálnymi technológiami. „Flickering signifier“ – termín, ktorý postuluje N. Katherine Hayles na pomenovanie transformačnej variability digitálneho znaku sa stáva metonýmiou pre impulzy emocionálneho afektu i imerzívnu zážitkovosť, ktoré postdigitálne diela dokážu vyvolať. Do umelecko-subverzívnej fázy kultúry neurónových sietí radíme diela, ktoré svojím kreatívnym využitím generatívneho prístupu umelých neurónových sietí dokazujú, že aj syntetické diela oplývajú potenciálom spoločenskej, politickej či rodovej angažovanosti, pričom ich umelecká hodnota priamo súvisí s kultúrnym kapitálom, ktorí im prisudzujeme.
1
1.
2
2.
3
3.

 


Rektorka na prednášky pozýva.