Wall creeping
Srdečne vás pozývame na kolektívnu výstavu *Wall Creeping* v Torula Art Space v Győri, kde sa predstavia študentstvo z Ateliéru mal+by VŠVU a rôznych maliarskych ateliérov na Akadémie výtvarných umení vo Viedni.
Kde:
-
Torula Art Space
-
Torula, 9027, Győr, Budai út 7.
-
Otváracie hodiny: štvrtok – piatok od 15:00 do 18:00 alebo na základe dohody na hello@torula.hu.
-
Kedy:
-
Vernisáž: 19. júla 2025 o 17.00
-
trvanie výstavy: Od 20. júla do 1. augusta 2025.
-
Vystavujúce autorstvo:
- Anna Mária Beňová, Yannick Booth, Martina Červenková, Tereza Darášová, Clemens Grömmer, Juan Malte Haussen, Miroslav Klimek, Taya Kolesnyk, Martin Mikláš, Linda Olejárová, Enrico Pacella, Ivan Penčev, Lisa Pirker, Karolina Svård, Julia Szczerbowska, Jaromír Šplíchal
Kurátorka:
- Klaudia Kosziba
Asistent kurátora:
-
Dominik Hlinka
Anotácia:
Wall creeping* je kolektívna výstava študentstva maľby z rôznych ateliérov na Akademie der bildenden Künste vo Viedni (Yannick Booth, Clemens Grömmer, Juan Malte Haussen, Enrico Pacella, Ivan Penčev, Lisa Pirker, Karolina Svård, Julia Szczerbowska) a študentstva a absolventstva Ateliéru mal+by na VŠVU (Anna Mária Beňová, Martina Červenková, Tereza Darášová, Miroslav Klimek, Taya Kolesnyk, Martin Mikláš, Linda Olejárová, Jaromír Šplíchal).
Okrem spoločných tém, ktoré sa definujú a odlišujú programami (v programoch) jednotlivých ateliérov, sa výstava zameriava predovšetkým na živý vzťah k rozvíjaniu kompetencií vnímavého myslenia a nezávislej umeleckej reprezentácie. Spoločné rozhovory o ikonografii abstrakcie, figurácii, metafyzike, či mysticizme v súčasných umeleckých stratégiách, ale predovšetkým o povahe maľby a kresby, zvýznamňujú samotný proces maľovania, ktorý sa stáva zjavným prostredníctvom myslenia a fyzickej námahy. Súčasťou výstavného projektu bude overenie časového rozmeru maľovania v tímovej práci - na spoločnom diele realizovanom počas inštalácie výstavy na základe spoločných návrhov v jednej z najnáročnejších maliarskych techník – buon fresco. Keďže fresková maľba** zahŕňa prácu s podkladom prostredníctvom odlišných fáz spracovania, pri maľovaní v tomto vyššie uvedenom stave naliehavosti sa nevyhnutné môže ľahko stať aj najdôležitejším.
*Inšpiráciou pri hľadaní názvu výstavy s rôznorodými témami a takmer výlučne maliarskymi prístupmi sa stal nenápadný a vzácny vtáčik Murárik červenokrídly ( The Wallcreeper (Tichodroma muraria), the only representative of its family the "Tichodromidae" owes its name from ancient Greek, literally "which runs on the walls".)
Výnimočnosť trpezlivého čakania na jeho objavenie sa a zvláštny pohyb v štrbinách múrov a skalných stien sú metaforicky spojené s čakaním na správny čas (maľby) a performativitou obrazu. Myslenie o zjavovaní obraznosti na nečakaných miestach je spojené s „premeriavaním a ohmatávaním“ dimenzionality maliarskych prezentácií, často doslovne aj fyzicky „štveraním“ sa obrazov a pohľadu za obrazmi po stenách.
** maľba na mokrú omietku, kde sa farba a omietka pri schnutí chemicky spoja a vytvoria trvalú súčasť steny
Podporil z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.