OPENCALL: Reklama na demokraciu
Výzva organizovaná skupinou študentstva VŠVU a určená pre študentstvo výtvarných škôl, začínajúce a etablované umelectvo zo Slovenska.
Pre koho je opencall určený?
- Pre študentstvo výtvarných škôl, začínajúce a etablované umelctvo zo Slovenska.
Kedy?
-
Výzva platí: 1.10. - 22.10.2024
-
Začiatok výstavy: 17.11.2024
Lokalita?
- Verejné priestranstvo mesta Bratislava
Forma výstavy?
- Plagáty, billboardy, lightboxy umiestnené vo verejnom priestore
Forma prihlášky?
- Do prihlášky sa odosiela už hotové dielo, spolu s portfóliom. V rámci výberu diela je preferovaná najvyššia možná kvalita dokumentácie (pokiaľ nejde o digitálne dielo). Ak nedisponujete kvalitným skenerom, či fotografickým vybavením, je možné na individuálnej báze tento technický aspekt vyriešiť.
Úvod:
Približujúce sa 35. výročie Nežnej revolúcie nás ako spoločnosť zastihlo v polykríze a vo vzrastajúcej nedôvere v demokratický systém. V čase, keď sa náš čas žitý v demokracii takmer vyrovnáva s tým prežitým v totalite, už nemáme toľko ilúzií o tom, že demokracia je len prechádzka ružovou záhradou. Zároveň sa veľké množstvo ľudí obzerá späť po neslobodných režimoch s nostalgiou po zdanlivo ”lepších”, jednoduchších časoch. Preto dnes 17. Novembra nechceme spomínať na rok 1989, ale chceme aktívne posilniť vieru v demokraciu. Vraciame sa na ulicu, ktorá v novembri 89 zohrala kľúčovú úlohu v odovzdávaní posolstva o túžbe po slobode a odvahe vytrvať aj proti tažkým súperom. Tentoraz však siahame po nových, takpovediac marketingových komunikačných prostriedkoch v podobe reklamných plôch. Stále však veríme v silu umenia a v jeho moc prehovárať k ľuďom, preto ich chceme zaplniť odkazmi od rôznych generácií vizuálnych umelcov a umelkýň.
Téma:
“Reklama na demokraciu.”
Cieľom je poukázať na demokraciu ako naše kultúrne dedičstvo, formu kolektívneho úsilia, ktorá je našou spoločnou zodpovednosťou. Diela, v spolupráci s textom, majú v divákovi vzbudzovať otázku funkcie a dôležitosti demokracie.
Diela budú vystavené vo forme plagátu vo verejnom priestore, mali by preto fungovať v týchto percepčných podmienkach (ideálne by im preto nemal chýbať vtip, nápaditosť, ale aj dobrá čitateľnosť a údernosť) a s ohľadom na nepoučeného diváka.
Autor má voľnú ruku v spôsobe vyjadrenia - prosíme len o vyjadrovanie bez vulgarizmov. Dielo môže byť aj priestorové, no bude spracované ako fotografia na plagáte - ideálne už existujúca.
Honorár a náklady?
- Táto iniciatíva vznikla spontánne, je to forma občianskeho aktivizmu - teda ide o nehonorovanú aktivitu.
- Avšak tlač plagátového diela a zabezpečenie priestoru budú zadarmo poskytnuté všetkým zúčastneným.
Kto prišiel s iniciatívou?
- Adam Balogh, Jana Babušiaková, Samuel Gregor Dzurek - v spolupráci s a za pomoci mesta Bratislavy.
E-mailový kontakt:
reklamanademokraciu@gmail.com