Dávid Koronczi - Ovocie prahnutia
Výstava audiovizuálneho umelca a grafického dizajnéra Dávida Koroncziho predstaví multimediálne dielo, ktoré na príbehu troch protagonistov – matky, otca a dospelého syna – pojednáva o otcovstve, vzťahu k pôde, strate koreňov a ich opätovnému zapúšťaniu. Na pozadí sa práca dotýka vnútroštátnej migrácie a gentrifikácie prímestských satelitov veľkomesta a okolitej poľnohospodárskej krajiny.
Sarajevská 16, Praha
kurátor výstavy: Tomáš Kajánek
Dávid Koronczi (*1990)
Absolvoval bakalárske štúdium na ITF v Opave a magisterské štúdium v Ateliéri IN Ilony Németh na Katedre intermédií VŠVU v Bratislave. Tento rok začal doktorandské štúdium na FaVU VUT v Brne pod vedením Kataríny Hládekovej. Spoluzaložil multižánrový festival MEDZIHMLA v Lučenci, kde sa počas rokov 2008 – 2019 dramaturgicky podieľal na programe. V roku 2017 spoluinicioval vznik kultúrno-spoločenského mesačníka Kapitál, v ktorom aktuálne pôsobí ako člen redakčnej rady a grafický dizajnér. Od roku 2020 je členom kolektívu organizátorov Bratislava BAK Summer School. V súčasnej chvíli pôsobí ako asistent Martina Piačka v Ateliéri vvv na Katedre intermédií VŠVU v Bratislave, kde okrem iného asistoval pri vedení kurzu pod názvom World In Relation / Svet vo vzťahu, v spolupráci s kurátorkou, spisovateľkou a riaditeľkou BAK (Basis voor aktuele kunst v Utrechtu) Máriou Hlavajovou a výskumníčkou Kristínou Országhovou.
Vo svojej autorskej práci sa venuje prieniku politiky jedla a umeleckej praxe. V uplynulých rokoch na túto tému realizoval niekoľko multidisciplinárnych výstupov na skupinových aj samostatných výstavách na Slovensku aj v zahraničí: napríklad výstavu v Galérii Médium v Bratislave (Hlbšia ako dovnútra; kurátorka: Miroslava Urbanová, 2017) a v AM 180 v Prahe (Humid Intimacy; kurátorka: Zlatka Borůvková, 2018); kurátorské zaštítenie dvoch vydaní mesačníka Kapitál (Kultúra jedla 02/2019 a Pôda 09/2021 – v spolupráci s Tomášom Uhnákom); výstavu a dramaturgiu verejného programu vo Východoslovenskej galérii v Košiciach v rámci prezentácie finalistov Ceny Oskára Čepana (november 2019 – február 2020) pod názvom DP.OCH, Dočasná platforma o chlebe; produkciu a vydanie audio poviedky Bistro pri slepačej nôžky v rámci festivalu DAAVS pod značkou VUNU podcast v Košiciach; vytvorenie performatívneho formátu poetických hostín BRUCHOVRAVY počas rezidencie v Schaubmarovom mlyne v Pezinku v júni 2021 v spolupráci s Davidom Přílučíkom a Rasťom Kravianskym, ktoré ďalej reprízoval v brnenskom HaDivadle počas festivalu Dom kultúry a únavy či na poslednej. Vystavoval okrem iného vo švajčiarskom Shedhalle či berlínskom Kunstpunkte.
produkcia výstavy: Anna Davidová, Nela Klajbanová
inštalácia: Max Maslo
grafický dizajn: Nela Klímová
preklad: Martin Makara
Na filme spolupracovali:
- V hlavnej úlohe: Peter Oszlík
- Scenár a réžia: David Koronczi
- Asistentka réžia: Lýdia Ondrušová
- Konzultant scenára: Peter Balko
- Asistent výroby: Jaroslav Baláž
- Kamera a strih: Denis Kozerawski
- Zvuk : Erik Pánči
- Hudba: Erik Pánči a Jaroslav Baláž
- Spev: Barbora Benková
- Catering : Viki Jakabová
- Administratíva: Martina Szabóová
Projekt bol finančne podporený grantmi od Štátneho fondu kultúry ČR, Ministerstva kultúry ČR a Magistrátu hl. mesta Prahy.