Prípravný kurz dizajnu

Obsah kurzu je zameraný na získavanie a rozvíjanie základných dizajnérskych zručnosti a priblíženie aktuálnych tendencií v študijnom odbore.

Dynamika, rotácia, rozpad pohybu
Jakub Reidl: Dynamika, rotácia, rozpad pohybu, 2019.
Dynamika, rotácia, rozpad pohybu
Dynamika, rotácia, rozpad pohybu, 2019.
Dynamika, rotácia, rozpad pohybu
Jakub Reidl: Dynamika, rotácia, rozpad pohybu, 2019.
Dynamika, rotácia, rozpad pohybu
Anton Myloserdnyi: Dynamika, rotácia, rozpad pohybu, 2019.
Dynamika, rotácia, rozpad pohybu
Diego Hernando: Dynamika, rotácia, rozpad pohybu, 2019.
Hokerlík
Jakub Reidl: Hokerlík, 2018.
Hokerlík "Alexfúk"
Alexander Binder: Hokerlík "Alexfúk", 2018.
Hokerlík
Georgios Somarakis: Hokerlík, 2018.
Hokerlík  "Zuzana"
Diego Hernando: Hokerlík  "Zuzana", 2018.
Inštalácia lampa a nôž
Inštalácia lampa a nôž, 2017.
Inštalácia lampa a nôž
Inštalácia lampa a nôž, 2017.
Inštalácia lampa a nôž
Inštalácia lampa a nôž, 2017.
Kresba
Diego Hernando: Kresba, 2019.
Kresba
Dominik Medveď: Kresba, 2019.
Kresba
Anton Myloserdnyi: Kresba, 2018.
Lampa
Erika Remencová: Lampa, 2017.
Lampa
Natália Golianová: Lampa, 2017.
Lampa, z inštalácie
Lampa, z inštalácie, 2017.
Lampa
Jan Perháč: Lampa, 2017.
Nôž
Voloďa Serhačov: Nôž, 2017.
Nôž
Zuzana Gulčíková: Nôž, 2017.
Nôž
Erika Remencová: Nôž, 2017.
Pamäť
Erika Remencová: Pamäť, 2018.
Pamäť
Erika Remencová: Pamäť, 2018.
Pamäť
Erika Remencová: Pamäť, 2018.
Pamäť
Erika Remencová: Pamäť, 2018.
Pamäť, z inštalácie
Pamäť, z inštalácie, 2018.
Pamäť
Andrej Nagyi: Pamäť, 2018.
Pohyb
Matej Kokles: Pohyb, 2018.
Pohyb
Samuel Rodzenák: Pohyb, 2018.
Svietnik
Timea Kepová: Svietnik, 2019.
Svetnik
Dominik Medveď: Svetnik, 2019.
Svietnik
Juraj Olejár: Svietnik, 2019.
Svietnik
Jakub Reidl: Svietnik, 2019.
Futbalový pohár, súťaž
Jakub Reidl: Futbalový pohár, súťaž, 2018.
Futbalový pohár, súťaž
Šimon Baran: Futbalový pohár, súťaž, 2018.
Futbalový pohár, súťaž, 2. miesto
Georgios Somarakis: Futbalový pohár, súťaž, 2. miesto, 2018.
Futbalová pohár, súťaž, zrealizovaný víťazný návrh na štadióne v Nitre, Mário Coufal
Mário Coufal: Futbalová pohár, súťaž, zrealizovaný víťazný návrh na štadióne v Nitre, Mário Coufal, 2018.
Futbalová pohár, súťaž, zrealizovaný víťazný návrh
Mário Coufal: Futbalová pohár, súťaž, zrealizovaný víťazný návrh, 2018.
Futbalový pohár, inštalácia
Futbalový pohár, inštalácia, 2018.
Futbalový pohár, inštalácia
Futbalový pohár, inštalácia, 2018.
Futbalový pohár, súťaž a inštalácia na Slovenskom futbalovom zväze
Futbalový pohár, súťaž a inštalácia na Slovenskom futbalovom zväze, 2018.
Futbalový pohár, pohár v rukách víťazov z Trnavy
Mário Coufal: Futbalový pohár, pohár v rukách víťazov z Trnavy, 2019.

Prípravný kurz dizajnu je dvojsemestrálny profilový predmet určený pre študentov prvého ročníka Katedry dizajnu. Jeho hlavnou úlohou je všeobecná príprava v oblasti dizajnu pred štúdiom v špecializovaných ateliéroch vo vyšších ročníkoch. Obsah kurzu je zameraný na získavanie a rozvíjanie základných dizajnérskych zručností a oboznámenie s aktuálnymi tendenciami v študovanom odbore. Študenti počas semestra pracujú na hlavnom a vedľajšom zadaní.

Metodika práce na hlavnom zadaní je založená na simulovaní alebo priamej realizácii projektov (v prípade spolupráce s externým zadávateľom, či účasti na súťaži) z oblasti dizajnu. Študenti sa tak oboznamujú so všetkými návrhovými fázami počas procesu tvorby. Začínajú úvodnou analýzou a spracovaním rešerši k riešenej problematike. Nasleduje návrhová fáza podporujúca rozvoj invencie, generovanie nápadov a návrhov zachytených v kresbe. Študenti podľa potreby priebežne prezentujú svoje myšlienky aj prostredníctvom skúšobných modelov, materiálových skúšok či výtvarných alebo technologických experimentov. Práca na projektoch je zameraná na zdokonaľovanie formálno-estetických zručností, zvládnutie formy, prácu s proporciou, štruktúrou atď., všetko vo vzťahu ku základným konštrukčným a technologickým zákonitostiam. Počas celého procesu tvorby sú návrhy súbežne podrobované kritickému pohľadu vo vzťahu k environmentálnym, sociálnym a kultúrnym kritériám dizajnu a s ohľadom na charakter zadaní. Projekty sú zakončené modelom v mierke, alebo prototypom vrátane grafickej prezentácie v podobe plagátov a sprievodných dokumentov.

Druhé zadanie je zamerané na rozvíjanie čiastkových zručností a schopností a je vnímané viac ako tvorivé cvičenie, ktoré nemusí mať charakter komplexných projektov. Popri práci na zadaniach sa kladie dôraz aj na verbálnu komunikáciu a prezentáciu počas konzultácií a v rámci záverečných obhajob. Študenti počas dvoch semestrov pracujú na projektoch so širokým záberom a sú inšpirovaní uvažovať o dizajne v celej jeho šírke, od vzťahu k remeslu, cez navrhovanie pre priemysel, tvorbu priestoru, až po jeho experimentálne polohy.

Pedagogická metodika kurzu je postavená na ateliérovom spôsobe výučby formou práce na zadaniach prostredníctvom pravidelných spoločných a individuálnych konzultácií študentov s pedagógmi, ako aj organizovaním podporných aktivít v podobe exkurzií a konzultácií s externými odborníkmi v nadväznosti na obsah zadaní.