Digitálne umenia
Domáce práce, špecifikácia úloh, pomôcky
Požiadavky na domáce práce – portfólio
Uchádzač odovzdáva 3 celky:
- A – Domácu prácu vypracovanú na základe zadanej témy. K vypracovanej práci pripojte aj textový opis vášho riešenia a motivácie.
- B – Videovizitku
- C – Portfólio prác v rozsahu cca 10 ks
A – Domáca práca:
Téma: „Sieť“
Táto téma má rôzne možnosti interpretácie a uchopenia. Sieť je materiál, sieť je mechanický nástroj, sieť je pojem v informatike, v spoločnosti, v urbanizme, v doprave. Sieť je symbolom prepájania ale aj nástrojom na lovenie. Siete vytvárajú ľudia, zvieratá, rieky...
Máte na výber z rôznych foriem spracovania, vyberte si jednu formu a vypracujte podľa zadaného rozsahu:
- Architektonický návrh
Návrh vo forme skíc a/alebo modelu (digitálneho alebo fyzického) - Zásah do verejného priestoru
Návrh vo forme skíc alebo modelu (digitálneho alebo fyzického). Ak ide zrealizovanú aktivitu, odovzdáva sa aj dokumentácia aktivity (foto, video). - Digitálna foto-koláž
Obrázok, obrázky alebo video - Virtuálna alebo rozšírená realita
Textový návrh funkcionality aplikácie, skice vizuálu. Môže byť aj skutočná implementácia vo forme spustiteľnej aplikácie. - Sociálny experiment v digitálnom priestore
Odovzdáva sa návrh priebehu experimentu, opis aktérov. V prípade zrealizovanej aktivity aj dokumentácia (video, záznam, screenshoty…) - Film
Videosúbor v dĺžke do 10 minút. - Infografika
Statické obrázky a/alebo powerpoint prezentácia a/alebo interaktívna online vizualizácia - Interaktívna inštalácia v priestore
Návrh rozpracovaný formou skíc alebo 3D modelu (digitálneho alebo fyzického) a návrh funkcionality inštalácie a jej interakcie s návštevníkom
B – Videovizitka
Nakrúťte krátke video o sebe a o svojej motivácii študovať digitálne umenia. Max 3 minúty. Videovizitka nie je hodnotená, jej cieľom je primárne predstaviť sa nám.
C – Portfólio
Odovzdajte aj výber z vašej doterajšej tvorby v rozsahu cca 10 prác. Vhodné oblasti tvorby sú: kresba a maľba (aj digitálne formy), fotografia, video, animácia, 3D modelovanie, infografika a dátová vizualizácia, architektúra, grafický dizajn, webdizajn, počítačové aplikácie a hry, používateľské rozhrania, performance, inštalácia, spoločenský aktivizmus, online marketing. Diela môžu byť aj vo fáze návrhu.
Technické požiadavky na formáty:
- Obrázky, fotografie, grafický dizajn: Formát JPEG alebo PDF.
- Video: Formát MP4, max rozlíšenie 1920x1080.
- Digitálne 3D modely: Formáty OBJ, 3DS, FBX a pridať niekoľko vyrenderovaných záberov vo formáte JPEG.
- Fyzické 3D modely: Fotodokumentácia vo formáte JPEG
- Počítačové programy a aplikácie: Spustiteľné súbory pre platformu Windows alebo Mac, zabalené do archívu ZIP
- Webstránky a online aplikácie: Textový dokument s linkom na online umiestnenie. Prípadne screenshoty s textovým popisom vo formáte PDF.
Forma odovzdávania prác:
- Digitálnu verziu domácich prác – portfólio uchádzač po podaní elektronickej prihlášky a príloh následne v období medzi 19. 1. 2021 od 6.00 hod. do 25. 1. 2021 do 8.00 hod. vloží všetky 3 celky (domáca práca, videovizitka, portfólio) prostredníctvom stránky: https://obhajoby.vsvu.sk; prístupové údaje a návod budú zaslané na mailové adresy, ktoré sú uvedené v prihláške dňa 18. 1. 2021.
- Uchádzač všetky časti vloží v požadovaných formátoch označených meno_priezvisko_nazov studijneho programu digitalne_umenia. Nevyhnutné je označenie jednotlivých prác.
Špecifikácia úloh počas prijímacích pohovorov:
- kolo – Dištančne bez účasti uchádzača.
– hodnotenie domácich prác, videovizitky, portfólia - kolo – Prezenčne za účasti postupujúceho uchádzača z 1. kola. Druhé kolo prijímacích pohovorov trvá dva dni.
– tvorba výtvarných úloh podľa zadania komisie. Napríklad stvárnenie zadaného príbehu kresbou, ideový návrh funkcionality a grafický návrh používateľského rozhrania mobilnej aplikácie, návrh loga či kampane na danú tému...
– test zameraný na zistenie celkového prehľadu zo stredoškolského učiva z histórie, literatúry, dejín výtvarného umenia a orientácia v súčasnom umení. Na vyžiadanie pre uchádzačov zo zahraničia bude umožnené poskytnúť test v anglickom jazyku, ale v prípade úspešného prijatia pokračuje v štúdiu v slovenskom jazyku.
– pohovor s uchádzačom pred komisiou, kde uchádzač preukáže svoj prehľad v odbore, na ktorý sa hlási; súčasťou pohovoru je aj diskusia o domácich prácach. Pýtame sa uchádzačov na ich záujmy mimo školy, rozprávame sa o obľúbených knihách, filmoch, videohrách. Zaujíma nás, čo uchádzačov oslovilo v umení, kultúre či spoločenskom dianí, alebo ktorí autori ich inšpirujú a prečo.
Pomôcky potrebné k prijímacej skúške:
písacie a kresliarske potreby
Literatúra
- Pijoan, J.: Dejiny umenia 1 – 10. Bratislava, 1982 – 1986.
- Pijoan, J.: Dejiny umenia 11 – 12. Bratislava, 2002.
- Gombrich, H. E.: Príbeh umenia. Bratislava, 2000.
- Rusinová, Z. (ed.): Dejiny slovenského výtvarného umenia – 20.storočie. Bratislava, 2000
- František Novosád: V zrkadle kultúry. Iris 2016.
- Nicholas Mirzoeff: Jak vidět svět. Artmap 2019.
- Gibson, W. : Neuromancer
Liou Cch’-sin: Problém tří těles