Rektorka Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave v súlade s §75 a § 77 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a v súlade so Zásadami výberového konania na obsadzovanie pracovných miest výskumných pracovníkov, funkcií profesorov, docentov a vysokoškolských učiteľov vypisuje výberové konania na obsadenie funkčných miest vysokoškolských učiteľov – funkčné miesto docent/docentka.
-
Katedra úžitkového umenia
- Vysokoškolský učiteľ vo funkcii docent/ka v pozícii vedúci/a ateliéru na výučbu profilového predmetu Ateliér so zameraním na tvorbu šperku v študijnom programe Úžitkové umenia v bakalárskom stupni štúdia a v študijnom programe Vizuálne umenie v magisterskom stupni štúdia v študijnom odbore Umenie, so zaradením na Katedre úžitkových umení.
Termín podania prihlášok do: 07. 08. 2023
Termín nástupu: september 2023
Kvalifikačné predpoklady:
-
VZDELANIE:
- ukončenie vysokoškolského vzdelania II. Stupňa s udeleným umelecko-pedagogickým titulom alebo vedecko pedagogického titulu „docent“ pred dňom 01.09.2020 alebo,
- ukončenie vysokoškolského vzdelania III. Stupňa s udeleným umelecko-pedagogickým titulom alebo vedecko- pedagogického titulu „docent“ alebo,
- ukončenie vysokoškolského vzdelania III. Stupňa, bez udeleného umelecko-pedagogického alebo vedecko-pedagogického titul „docent“. Uchádzač preukáže splnenia kritérií vyplývajúcich z požadovanej úrovne kritérií na získanie titulu docent na Vysokej škole v príslušnom odbore Habilitačného konania, ktorý je priradený k študijnému odboru, na ktorý sa funkcia viaže, čo v podmienkach Vysokej školy znamená, že musí spĺňať Kvalifikačné kritériá pre habilitačné konanie (príloha č. 3).
Ďalšie kvalifikačné predpoklady
- umelecko-pedagogickú prax v trvaní aspoň 3 roky,( vrátane doktorandského štúdia)
- znalosť svetového jazyka – anglického , úroveň:B2 (stredne pokročilý)
- publikačná činnosť,
- bezúhonnosť,
- účasť na výberovom konaní,
- úspešné ukončenie výberového konania.
Požadovaná dokumentácia k výberovému konaniu:
- prihláška – písomná žiadosť o účasť na výberovom konaní s uvedením súhlasu na spracovanie osobných údajom v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. ochrane osobných údajov a o zmene s doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Prihláška (musí obsahovať : osobné údaje – meno, priezvisko , adresa, kontakt – mail, telefón, a presný názov pracovného miesta o ktoré má kandidát záujem)
- štruktúrovaný životopis,
- úradne osvedčená kópia dokladu o získanom vysokoškolskom vzdelaní druhého stupňa, resp. aj tretieho stupňa,
- úradne osvedčenú kópiu dekrétu, ktorým bol uchádzačovi udelený umelecko-pedagogický titul „docent“, ak uchádzač tento titul získal,
- výpis z registra trestov nie starší ako 3 mesiace,
- stručné portfólio umeleckej, resp. vedeckej činnosti – v printe aj elektronicky ( na USB kľúči),
- prehľad umeleckej, odbornej a publikačnej činnosti, ( v prípade možnosti dokladovať výpisom CREUČ a CREPČ),
- prehľad umelecko-vedeckej odbornej a publikačnej činnosti ( v prípade možnosti dokladovať výpisom CREUČ a CREPČ),
- koncepcia výučby v printovej aj elektronickej podobe ( na USB kľúči),
- čestné vyhlásenie o iných pracovných pomeroch s vysokými školami sídliacimi, resp. pôsobiacimi na území Slovenskej republiky, ako aj v zahraničí, uzatvorených na výkon práce vysokoškolského učiteľa a výskumného pracovníka s uvedením údaja o týždennom pracovnom čase ( na účely preukázania skutočnosti podľa §74 ods. 5 zákona o vysokých školách)
- prehľad umelecko-pedagogickej činnosti (dĺžka pedagogickej praxe, vedenie záverečných prác),
- prehľad grantovej, projektovej a organizačnej činnosti uchádzača (výskumné projekty, konferencie, workshopy, atď.),
- ďalšie doklady v zmysle Zásad výberového konania a zverejneného oznámenia o výberom konaní, (príloha č.3), pre uchádzačov s tretím stupňom vzdelania a bez udeleného umelecko-pedagogického titulu „docent“.
- všetky požadované dokumenty je potrebné odovzdať v printovej aj v elektronickej podobe ( USB kľúč).
Všeobecné podmienky prijatia:
- splnenie požadovaných podmienok prijatia,
- kompletné predloženie požadovanej dokumentácie k výberovému konaniu,
- osobná účasť na výberovom konaní.
Priebeh výberového konania:
- prezentácia umeleckej, resp. vedeckej a pedagogickej činnosti (cca 15 min.),
- prezentácia navrhovanej koncepcie výučby (cca 15 min.),
- rozprava s členmi komisie a obhajoba predloženej koncepcie výučby.
Platové podmienky:
- Podľa platných právnych predpisov v súlade so zákonom č. 553/2003 Z.z. a s nariadením vlády Slovenskej republiky č. 296/2022 Z.z., prílohou č. 3 Osobitná stupnica platových taríf učiteľov vysokých škôl a výskumných a vývojových zamestnancov. Základný tarifný plat je určený podľa počtu rokov započítanej praxe od 1 312,50 Eur. Výška pracovného úväzku 100%.
Pracovná náplň:
- v súlade s § 75, ods. 3) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Ďalšie podrobnosti o vypísanom výberovom konaní, podmienkach prijatia a požadovanej dokumentácii k výberovému konaniu:
- Obsadzovanie uvedeného pracovného miesta a funkcie sa uskutočňuje v nadväznosti na schválený počet a štruktúru pracovných miest na VŠVU.
- Výberovým konaním sa overujú schopnosti a odborné znalosti uchádzača, ktoré sú potrebné alebo vhodné vzhľadom na povahu povinností, ktoré má zamestnanec vykonávať v pracovnej pozícii alebo vo funkcii, na obsadenie ktorej sa vypisuje výberové konanie.
- Výberové konanie na obsadenie funkcie profesora a funkcie docenta je zároveň výberovým konaním na obsadenie pracovného miesta vysokoškolského učiteľa.
- Celá požadovaná dokumentácia k výberovému konaniu, vrátane prihlášky do výberového konania, musí byť predložená v jazyku slovenskom.
Prihlášky s potrebnými dokladmi prijíma personálny referát VŠVU, Hviezdoslavovo nám. 18, 814 37 Bratislava.
Kontakt:
- Pozícia
- Personálne oddelenie
V Bratislave: 10. 7. 2023
Doc. Mgr. Bohunka Koklesová, PhD.
rektorka VŠVU