Digitálne umenia
Domáce práce, špecifikácia úloh, pomôcky
Požiadavky na domáce práce – portfólio
Uchádzač odovzdáva 3 celky:
- A – Domácu prácu vypracovanú na základe zadanej témy. K vypracovanej práci pripojte aj textový opis vášho riešenia a motivácie, max 300 slov.
- B – Videovizitku
- C – Portfólio prác v rozsahu cca 10 ks
A – Domáca práca:
Téma: „Rozhranie (interface)“
Rozhranie je miesto kontaktu dvoch svetov. Napríklad digitálny a fyzický svet sa stretávajú v rozhraní displeja, oceán a súš sa stretávajú v rozhraní stúpajúcej hladiny vody, plot na hranici je rozhraním medzi dvomi kultúrami... Je na vás v akom kontexte uchopíte túto tému a ako si pojem rozhrania interpretujete.
Máte na výber z rôznych foriem spracovania, vyberte si jednu formu a vypracujte podľa zadaného rozsahu:
- Architektonický návrh
Odovzdávate návrh vo forme skíc a/alebo 3D modelu. 3D model vyrenderujte aj do obrázkov alebo videa. - Zásah do verejného priestoru
Návrh vo forme skíc, 3D modelu (viď „Architektonický návrh“) alebo ako fotokoláž s reálnym priestorom. Ak ide zrealizovanú aktivitu, odovzdáva sa aj dokumentácia aktivity (foto, video). - Fotokoláž, fotoséria
Odovzdávate obrázky. - Virtuálna alebo rozšírená realita
Textový návrh funkcionality aplikácie, skice vizuálu. Môže byť aj skutočná implementácia vo forme spustiteľnej aplikácie. - Videohra
Odovzdávate Art Design Document a Game Design Document ak ide o návrh alebo spustiteľnú aplikáciu ak hra bola implementovaná. - Video, animácia
Videosúbor v dĺžke do 10 minút. - Infografika
Statické obrázky a/alebo PDF prezentácia a/alebo interaktívna online vizualizácia - Interaktívna inštalácia v priestore
Návrh rozpracovaný formou skíc alebo digitálneho 3D modelu plus návrh funkcionality inštalácie a jej interakcie s návštevníkom - Iné
Rozsah a formu diela iného typu konzultujte, prosím, individuálne.
B – Videovizitka
Nakrúťte krátke video o sebe a o svojej motivácii študovať digitálne umenia. Max 3 minúty. Formát súboru MP4, rozlíšenie maximálne 1920x1080. Videovizitka nie je hodnotená, jej cieľom je predstaviť sa nám.
C – Portfólio
Odovzdajte výber z vašej doterajšej tvorby v rozsahu cca 10 prác. Vhodné oblasti tvorby sú: kresba a maľba (aj digitálne formy), fotografia, video, animácia, 3D modelovanie, infografika a dátová vizualizácia, architektúra, grafický dizajn, webdizajn, počítačové aplikácie a hry, používateľské rozhrania, performance, inštalácia, spoločenský aktivizmus, online marketing. Diela môžu byť aj vo fáze návrhu.
Technické požiadavky na odovzdávanie portfólia:
Portfólio odovzdávate v jedinom PDF súbore. V tomto súbore je každé jedno dielo na samostatnej strane (alebo viacerých stranách) spolu s názvom a krátkou anotáciou diela. Ku každému dielu je aspoň 1 obrázok (alebo fotografia, screenshot, render...). Ak dielo existuje online, pripojte k anotácii aj hyperlink. Strany v súbore sú orientované na šírku (1920x1080px alebo 297x210mm)
Ak vaše portfólio obsahuje videá alebo animácie, tak tieto ako po sebe idúce segmenty do jedného videosúboru. Pred každým segmentom je obrazovka s názvom diela a vaším menom, prípadne aj s krátkou anotáciou. Formát súboru MP4, rozlíšenie 1920x1080.
Ak vaše portfólio obsahuje aj počítačové programy, demá alebo hry, tieto odovzdávajte v spustiteľnej podobe pre Windows alebo Mac a zbaľte ich všetky do jedného ZIP súboru.
Forma odovzdávania prác:
-
Uchádzač po podaní elektronickej prihlášky a príloh následne v období od 7. 12. 2021 od 12.00 hod. do 10. 12. 2021 do 8.00 hod. vloží všetky 3 celky (domáca práca, videovizitka, portfólio) prostredníctvom stránky: https://ulozisko.vsvu.sk/
-
Prístupové údaje a návod budú zaslané na mailové adresy, ktoré sú uvedené v prihláške najneskôr dňa 7. 12. 2021 do 12.00.
-
Uchádzač všetky časti vloží v požadovaných formátoch označených meno_priezvisko_nazov studijneho programu digitalne_umenia. Nevyhnutné je označenie jednotlivých prác.
Špecifikácia úloh počas prijímacích pohovorov:
- kolo – Dištančne bez účasti uchádzača.
– hodnotenie domácich prác, videovizitky, portfólia - kolo – Prezenčne za účasti postupujúceho uchádzača z 1. kola. Druhé kolo prijímacích pohovorov trvá dva dni.
– tvorba výtvarných úloh podľa zadania komisie. Napríklad stvárnenie príbehu kresbou, ideový návrh funkcionality a grafický návrh používateľského rozhrania aplikácie, návrh loga či kampane na danú tému...
– test zameraný na zistenie celkového prehľadu zo stredoškolského učiva z histórie, literatúry, dejín výtvarného umenia a orientácia v súčasnom umení. Na vyžiadanie pre uchádzačov zo zahraničia bude umožnené poskytnúť test v anglickom jazyku, ale v prípade úspešného prijatia pokračuje v štúdiu v slovenskom jazyku.
– pohovor s uchádzačom pred komisiou, kde uchádzač preukáže svoj prehľad v odbore, na ktorý sa hlási; súčasťou pohovoru je aj diskusia o domácich prácach. Pýtame sa uchádzačov na ich záujmy mimo školy, rozprávame sa o obľúbených knihách, filmoch, videohrách. Zaujíma nás, čo uchádzačov oslovilo v umení, kultúre či spoločenskom dianí, alebo ktorí autori ich inšpirujú a prečo.
Pomôcky potrebné k prijímacej skúške:
- Ceruzka a guma pre skicovanie
- Čierny liner alebo pero na obťahovanie skíc
- Farebné pastelky (nepovinné)
Literatúra
- Pijoan, J.: Dejiny umenia 1 – 10. Bratislava, 1982 – 1986.
- Pijoan, J.: Dejiny umenia 11 – 12. Bratislava, 2002.
- Gombrich, H. E.: Príbeh umenia. Bratislava, 2000.
- Rusinová, Z. (ed.): Dejiny slovenského výtvarného umenia – 20.storočie. Bratislava, 2000
- František Novosád: V zrkadle kultúry. Iris 2016.
- Nicholas Mirzoeff: Jak vidět svět. Artmap 2019.
- Gibson, W. : Neuromancer
- Liou Cch’-sin: Problém tří těles