Ateliér Identita
Ateliér je zameraný na oblasť navrhovania a realizácie vizuálnej identity (VI) – s dôrazom na vypracovanie obsahového a vizuálneho konceptu, tvorbu grafického dizajnu, aplikáciu a prezentáciu.
Skúmame a analyzujeme parametre jej mediálneho rozsahu a efektívnosť komunikačného dopadu a dosahu. Snažíme sa o inovatívne riešenia a spôsob jej začlenenia do komunikačných stratégií. V rámci kreatívneho spracovania jednotlivých úloh si študenti osvoja analytický a kritický spôsob myslenia, tvorivé schopnosti a získajú technické a technologické zručnosti, čím posilňujú svoje kompetencie do ďalšieho pôsobenia v dizajnérskej praxi.
Študijné úlohy sú v jednotlivých semestroch zadávané v nasledovných oblastiach:
2. semester bakalárskeho štúdia: vizuálna identita produktu (výrobok, služba – obalový dizajn, promo, propagácia, reklamná kampaň, atď.). Výstupy štúdia sa pohybujú v mediálnom rozsahu od printu po multimédiá. Tieto hlavné úlohy sú v priebehu semestra realizované v spolupráci s FormLabom a dopĺňané menšími zadaniami alebo workshopmi – vo vopred určenom poradí a časovom harmonograme.
5. semester bakalárskeho štúdia: vizuálna identita firmy, inštitúcie, podujatia (firmy a spoločnosti zaoberajúce sa výskumom, vývojom, výrobou alebo službami, spoločenské organizácie a inštitúcie, podujatia rôzneho zamerania – kultúrne akcie, výstavy, veľtrhy, festivaly, hudobné, divadelné a filmové predstavenia, atď.). Výstupy štúdia sa pohybujú v mediálnom rozsahu od printu po multimédiá. Tieto hlavné úlohy sú v priebehu semestra realizované v spolupráci s MediaLabom a dopĺňané menšími zadaniami alebo workshopmi – vo vopred určenom poradí a časovom harmonograme.
8. semester bakalárskeho štúdia: bakalárska práca. Študenti majú možnosť zvoliť Ateliér Identita pre vypracovanie záverečnej práce v oblasti tvorby vizuálnej identity produktu, firmy, inštitúcie alebo podujatia. Tematické zameranie a ďalšiu špecifikáciu bakalárskej práce pedagóg individuálne konzultuje s každým študentom.
1. – 2. semester magisterského štúdia: vlastný autorský výber témy. Počas prvého roka štúdia majú študenti možnosť zvoliť si tematické zameranie projektových úloh, s dôrazom na ich tvorivé spracovanie a skúmanie ich komunikačného dosahu a dopadu v širších spoločenských súvislostiach – so zreteľom na sociálne, kultúrne, ekologické, environmentálne, ekonomické a ďalšie zretele. Časový plán spracovania úlohy môže pozostávať z dvoch uzavretých etáp realizácie projektu, pričom každá z nich je prezentovaná v rámci príslušného semestra.
3. – 4. semester magisterského štúdia: diplomová práca. Počas druhého roka štúdia diplomant pracuje na teoretickej a praktickej časti záverečnej práce, v ktorej zužitkuje skúsenosti z predchádzajúceho skúmania a tvorivej práce počas štúdia. Tematické zameranie a ďalšiu špecifikáciu diplomovej práce školiteľ v predstihu individuálne konzultuje s každým diplomantom a v konečnom rozhodnutí je výsledkom ich vzájomnej dohody.