Ateliér intermédií
Tvoriť intermediálne znamená slobodne voliť médium na vyjadrenie vlastnej vízie. A vlastnú víziu, tému, je možné nadobudnúť cez sebapoznanie.
Ateliér intermédií je otvorený priestor pre zdieľanie a vzájomné obohacovanie sa myšlienkami, názormi i skúsenosťami naprieč ročníkmi. Je postavený na princípoch otvorenej rešpektujúcej komunikácie, zodpovednosti, vnútornej motivácie a sebahodnotenia. Prihliadame v ňom na individualitu každého študenta a každej študentky, pomalú kontinuálnu prácu na projektoch a dôsledné naštudovanie si vybranej problematiky, ako i kontextov z dejín umenia. Vedenie ateliéru je v pozícii mentora a mentoky, ktorí sa snažia o podporu rozvoja študentov a študentiek ich vlastnou cestou. Chyba je vnímaná ako prirodzená nápomocná súčasť tvorby. Témy a ich spracovanie si študenti a študentky nastavujú samostatne v úvode semestra v dotazníku Otvorené kurikulum. Po formálnej stránke je braný ohľad na celú škálu materiálových a mediálnych možností, výtvarných i nevýtvarných, ktoré študentom a študentkám pomáhajú formulovať ich vízie a vlastný vyjadrovací slovnik. Sú povzbudzovaní a povzbudhované k výjdeniu zo svojej komfortnej zóny. Semestrálna výuka prebieha vo forme konzultácií v menších skupinách alebo celoateliérovo nad zámermi a projektami všetkých študentov a študentiek. O ateliérových aktivitách, financiách, pravidlách, úprave priestoru a pod. rozhodujeme spoločne. Súčasťou výuky sú aj prednášky a workshopy hostí a hostiek, návštevy výstav, divadelných predstavení, tematické exkurzie, ateliérové prezentácie a výstavy. Študenti a študentky už v priebehu štúdia vstupujú na slovenskú umeleckú scénu. Sú vzdelávané a vzdelávaní v tom ako sa prezentovať, ako komunikovať s galériami, získať grantovú podporu, nachádzajú podporu k výstavným, performatívnym, komerčným i nekomerčným aktivitám.
Na stiahnutie
Otvorené kurikulumDOCX, 287 KB
Ako prebieha semester?
Úvod semestra začíname vyplnením dotazníka Otvorené kurikulum, kde si každá a každý nastaví vlastnú predstavu o téme, na bude pracovať, alebo médium, ktoré ju či jeho v danom semestri zaujíma. Študentky a študenti si individuálne definujú, čo si chcú naštudovať z odbornej literatúry, prípadne beletrie, poézie, divadla, s kým z externého prostredia by chceli konzultovať. Určujú si, aký typ vedomostí by si chceli v rámci svojho projektu doplniť, či akých workshopov a prednášok by sa chceli zúčastniť. Počas semestra prebiehajú konzultácie primárne v menších skupinkách po 3 ľuďoch (v prípade, že niekto potrebuje individuálny rozhovor, je mu, či jej vyhovené). Dvakrát za semester sa konajú konzultácie skupinové, kde si všetci a všetky vzájomne prezentujú svoje rozpracované projekty. Snažíme sa spoločne brainstormovať o projektoch, ich výstupoch, odporúčame si diela, literatúru, zdieľame osobné skúsenosti. Semester sa snažíme využiť aj na spoločné návštevy galérií, inštitúcií, či prednášky a workshopy s prizvanými hosťami a hosťkami. Počas štúdia si študentky a študenti osvoja zručnosti s viacerými médiami (fotografia, kamera, strih, zvuk, materiál, interaktivita, text, performance). Priebežne s nadobúdaním vedomostí a zručností sústreďujú svoju pozornosť aj na formálny výstup diela a rozvoj vlastného vyjadrovacieho slovníka. V závere semestra, po dokončení svojho diela, si študentky a študenti vyplnia posledné kolonky Otvoreného kurikula, kde si sformulujú sebahodnotenie svojej práce na projekte počas semestra, zapájanie sa do aktivít ateliéru, zvládanie dochvilnosti, spolupráce a rešpektujúcej komunikácie. Taktiež dávajú spätnú väzbu vedeniu ateliéru, pomenúvajú dynamiku semestra a aj to ako sa v ateliéri cítili. Hodnotenie semestra tak obsahuje okrem záverečnej známky aj spätnú väzbu cca v rozsahu A4 od vedenia ateliéru. Následne, pred záverečnými katedrovými obhajobami, si spätné väzby vzájomne vymeníme a hľadáme súlad v problematických bodoch a hodnotení.